Loyale, terugkomende klanten. Elke webshop is er naar op zoek. Ben jij beheerder van een webshop? Dan snap je natuurlijk precies waar ik het over heb. Het geheim van een succesvolle webshop schuilt zich voor een groot deel in terugkerende klanten. Maar wanneer blijft een klant terugkomen en blijft het niet bij slechts één bestelling? Dit hangt natuurlijk van vele verschillende factoren af.
Factoren als de prijs en leveringsduur zijn van groot belang, met name de levering. Tegenwoordig willen mensen hun bestelling zo snel mogelijk in huis hebben. Het liefst nog de volgende dag. Hier willen ze dan ook best een kleine(!) meerprijs voor betalen. Zo zie je maar dat service een steeds grotere rol vervuld. Wil je dus loyale, terugkerende klanten dan zal je net dat extra stapje moeten zetten voor jouw klant in tegenstelling tot de concurrent.
Net wat meer doen voor de klant
Deze extra stap kan in verschillende manieren tot zijn recht komen. Misschien bezorgt jouw webshop de producten dezelfde dag nog, of krijg je bij bestellingen boven de €100 5% korting. Dit zijn punten waaraan je waarschijnlijk al wel gedacht hebt. Maar heb je ook wel eens gedacht aan het weggeven van kleine premiums, giveaways of relatiegeschenken met logo? Nee? Lees dan snel verder!
Kleine premiums en giveaways voor jouw klanten
Een andere manier om ervoor te zorgen dat jouw klanten loyaler worden aan jouw webshop is door ze te verassen met cadeautjes. Dit klinkt misschien gek, maar je zal je verbazen over de kracht hiervan! Kleine, functionele geschenken als zaklampjes, touchscreen pennen of boodschappentassen doen het altijd goed. Producten die dagelijks gebruikt kunnen worden zorgen voor de grootste waardering. Voeg ze toe als verassing aan de bestelling van jouw klant en zie klanten terugkomen!
Geef een reactie