Een poster printen kan voor zoveel zaken nodig zijn. Of het nu gaat om een zakelijk doel of gewoon privé, je wilt toch wel dat het echt goed gebeurt. Maar hoe doe je dat?
Waarom een poster afdrukken
Er kunnen veel redenen zijn om een poster nodig te hebben:
- Als wanddecoratie
- Reclamedoeleinden
- Bouwtekeningen of ander grafisch werk
- Voor jubilea
- Als geboorteaankondiging
- Als iemand geslaagd is
- Voor beurzen en festivals
- Informatie verstrekken
Hoe laat je je poster afdrukken?
Een fijne optie is het laten afdrukken in een copyshop. De bestanden lever je zelf aan en de dag erna haal je je werk op. Het aanleveren doe je gewoon eenvoudig per mail, dus je hoeft maar 1 keer op pad! Hoe simpel wil je het hebben. Natuurlijk is er een grote keuze aan maten. Wil je een wandversiering, kijk dan goed naar de maat die het mooiste uitkomt. Bij aankondigingen e.d. die buiten komen te hangen of achter een raam in een winkel, is het natuurlijk wel zaak om het groot te houden. Zo valt het het meeste op. Omdat het hier mogelijk is echt persoonlijk contact te maken en advies te krijgen, kan een copyshop een betere optie zijn dan een webshop. De medewerkers denken immers graag met je mee! Zij kunnen je misschien aan nog meer ideeën voor reclame helpen, om zomaar eens iets te noemen.
Waar let je zelf op?
Een copyshop of andere fotozaak kan uiteraard niets beginnen met een slechte kwaliteit foto. Bedenk dat een foto onduidelijker wordt naarmate het groter afgedrukt wordt. Zorg dus voor de juiste kwaliteit. Hoe groot je bestanden moeten zijn, zal de drukker je uiteraard kunnen vertellen. Is jouw printwerk van minder goede kwaliteit, dan zal de shop dan ook niet verantwoordelijk gesteld kunnen worden. In andere gevallen uiteraard wel. Ben je hier niet zeker van, overleg dit van tevoren zodat je niet voor vervelende verrassingen komt te staan. Zorg dat je zelf een goed kopie hebt van het bestand zodat je deze achter de hand hebt mocht er ergens iets fout gaan!
Wees uniek!
Zorg ervoor dat je poster opvalt, door te kiezen voor een mooie kwaliteit. Maar daarnaast val je nog meer op als je ook gaat voor iets unieks. Een opvallende kleur, een bijzonder tafereel of leef je nog creatiever uit en beeld iets uit wat eigenlijk helemaal niet mogelijk is. Zo wordt de aandacht vanzelf getrokken en kan jij op deze manier je boodschap nog beter overbrengen!
Geef een reactie