E-tailers zijn genoodzaakt zich continu aan te passen

//E-tailers zijn genoodzaakt zich continu aan te passen

E-tailers zijn genoodzaakt zich continu aan te passen

E-tailers zijn genoodzaakt zich continu aan te passen

De meeste eigenaren van websites willen uiteindelijk dat de bezoeker overgaat tot een bestelling of aanvraag. Tijdens de studie hebben we alle marketingtrucs onder de knie gekregen en die worden maar al te graag toegepast. Maar werken die trucs nog wel in de snel veranderde online wereld en behoeften van consumenten? Moet een men niet continu bezig zijn met conversie optimalisatie?

Verleiding

We zijn het er allemaal wel over eens dat een klant eerst moet worden verleid, waardoor de aandacht wordt getrokken. Het ligt eraan wat voor bezoeker op de website komt hoe deze wordt verleid. Een terugkomende bezoeker krijgt zo misschien een speciale aanbieding te zien op basis van remarketing, terwijl nieuwe potentiële bezoekers banners te zien krijgen op andere websites die zij bezoeken op basis van een bepaald profiel die interessant is voor jouw website.

Actie

Als de aandacht van de bezoeker eenmaal is getrokken en hij komt op je website, dan heb je beet! Of niet? Dat ligt eraan, want hier gaat vaak heel veel fout. De klant moet zich comfortabel kunnen navigeren op je site en alles moet helder, kort en duidelijk zijn wat alles is en wat de klant met elke actie bereikt. Toch komt het nog veel te vaak voor dat een consument al zover is gekomen dat er producten in de winkelmand liggen, maar die uiteindelijk niet worden afgerekend.

Mobiel

Het mobiele verkeer stijgt al een tijd gestaag en daar moet rekening mee gehouden worden. Een bezoeker kan misschien fijn navigeren op je website op zijn laptop, maar niet op zijn smartphone. Mensen zullen snel uitgekeken zijn en gaan naar je concurrent, wat voor spannende aanbiedingen ze ook voorgeschoteld krijgen.

Nieuwsbrief

De nieuwsbrief zien e-tailers als een onmisbaar middel om de consument te bereiken. Opvallend is dat de consument daar zelf juist het tegenovergestelde van vindt. Uit onderzoek blijkt wel degelijk dat een nieuwsbrief zijn vruchten afwerpt. Er komt heel wat verkeer van een nieuwsbrief af, maar er is een dunnen lijn tussen wat mensen prettig en spammerig ervaren, dus wees hier voorzichtig mee.

 
Door | 2015-02-19T13:38:02+00:00 februari 19th, 2015|Website|0 Reacties

About the Author:

Geef een reactie